România se evidențiază ca una dintre cele trei țări din Europa cu cel mai mare număr de zboruri întârziate sau anulate în sezonul estival, conform informațiilor obținute de la o companie europeană specializată în recuperarea compensațiilor pentru pasageri, menționează PRO TV.
În aeroportul Henri Coandă, așteptarea suplimentară de 30 de minute din cauza întârzierilor devine o practică nefericită în era modernă, cu toate că ar trebui să fie evitată, subliniind o tendință alarmantă.
Statisticile arată că 3% din totalul zborurilor au fost fie anulate, fie au suferit întârzieri de peste trei ore, generând disconfort pentru pasageri.
La nivel european, s-au acordat compensații în valoare de peste 2 miliarde de euro pasagerilor afectați de astfel de situații neplăcute.
Un călător nemulțumit a relatat pentru PRO TV: „Am experimentat o întârziere de o oră. Vremea a fost nefavorabilă, provocând o perturbare semnificativă și generând frustrare”.
Un alt pasager a reclamat că a fost nevoit să aștepte 8 ore fără a primi compensații: „Am avut o experiență neplăcută în Mallorca. Zborul a întârziat 8 ore și până în prezent nu am primit despăgubiri”.
La Aeroportul Otopeni, în doar vara trecută, au fost operate 33.000 de zboruri, iar aproximativ 1.000 dintre acestea au fost fie anulate, fie au decolat cu întârziere de cel puțin 3 ore. Numai la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-au înregistrat aproximativ 500 de reclamații în ultimele luni.
Pasagerii nemulțumiți pot primi compensații între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului afectat. La nivelul Uniunii Europene, din totalul de 3,2 milioane de zboruri programate, 60.000 au fost fie anulate, fie au suferit întârzieri semnificative.
Sursa Foto: Shutterstock