Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a prezentat sâmbătă progresele înregistrate la construcția drumului expres Brăila-Galați. Lucrările au atins un stadiu fizic de 80%, iar constructorul român, Spedition UMB, se concentrează pe montarea grinzilor la structura complexă a drumului expres. Această structură include un viaduct care trece peste calea ferată și un pod peste râul Siret, având o lungime totală de 1.780 m, din care 300 m reprezintă lungimea podului hobanat.
În paralel, se desfășoară lucrări de terasamente pentru așternerea balastului stabilizat și a straturilor asfaltice. Constructorul a mobilizat 500 de muncitori și 12 macarale de mare tonaj pentru a accelera ritmul lucrărilor. Termenul de finalizare a construcției drumului expres Brăila-Galați, în lungime de 10,77 km, este până la sfârșitul anului 2024. Valoarea contractului se ridică la 371,41 milioane de lei fără TVA, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile.
În context, Cristian Pistol a subliniat importanța acestor proiecte de infrastructură rutieră, menționând și alte proiecte aflate în desfășurare, cum ar fi deschiderea drumului expres care leagă Centura Oradea de autostrada A3 și intrarea în licitație a contractului pentru încă un lot din secțiunea montană a autostrăzii A8. Astfel, eforturile depuse pentru îmbunătățirea rețelei rutiere din România sunt vizibile și continuă să se materializeze în beneficiul cetățenilor.
Imaginea utilizată în acest articol a fost preluata de pe site-ul Gandul și poate fi vizualizată direct aici.