luni, octombrie 7, 2024
More

    Ultimele articole

    UE are noi norme privind publicitatea POLITICĂ /Măsurile vizează protejarea datelor personale și respingerea ingerințelor

    Uniunea Europeană a adoptat noi reglementări referitoare la publicitatea politică, având ca obiectiv principal transparența în procesele legislative și electorale, securitatea datelor personale și contracararea manipulării, conform anunțului Comisiei Europene.

    Noile reglementări europene (2024/900) care stabilesc standarde comune pe piața internă pentru transparența și direcționarea publicității politice au intrat în vigoare astăzi. Acestea permit cetățenilor să identifice mesajele care încearcă să influențeze opiniile și deciziile politice. Regulile promovează o dezbatere democratică deschisă și organizarea alegerilor libere, echitabile și stabile. De acum înainte, publicitatea politică trebuie să fie clar identificată, să se precizeze cine a plătit-o, la ce preț, pentru ce proces electoral sau legislativ este destinată și cui se adresează.

    Legislația prevede instaurarea unui mecanism de raportare a mesajelor publicitare problematice, iar toate conținuturile publicitare cu conotații politice vor fi înregistrate într-un registru online. Noile reglementări limitează și utilizarea abuzivă a datelor personale.

    Normele vizează, de asemenea, restricționarea ingerințelor străine. În vederea protejării proceselor democratice europene de orice influență străină, reglementarea interzice sponsorizarea publicității din afara Uniunii Europene cu trei luni înaintea unei alegeri sau a unui referendum.

    „Noua lege face publicitatea politică mai transparentă și impune măsuri mai riguroase împotriva ingerințelor și manipulărilor străine. Alegătorii vor putea identifica mai ușor conținutul plătit, vor ști cine l-a plătit și cui se adresează un anunț publicitar”, a declarat Věra Jourová, vicepreședinte al Comisiei Europene responsabil de Valori și Transparență.

    „Cetățenii bine-informați și responsabilizați reprezintă fundamentul și motorul unei democrații prospere. Noile reguli privind publicitatea politică vor ajuta cetățenii să navigheze în sfera politică și să mențină transparența alegerilor în Europa”, a subliniat Didier Reynders, comisarul european pentru Justiție.

    Noile norme legislative vor fi aplicate începând de acum, inclusiv în contextul alegerilor europarlamentare programate în iunie.

    Foto: Profimedia

    FMI: Tensiunile geopolitice FRAGMENTEAZĂ comerțul internațional, generând un model specific Războiului Rece

    Imaginea utilizată în acest articol a fost preluata de pe site-ul Gandul și poate fi vizualizată direct aici.

    LASĂ UN COMENTARIU

    Vă rugăm să introduceți un comentariu!
    Vă rugăm să introduceți numele dvs. aici

    Latest Posts

    S-ar putea să îți placă și